STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W JAVIE
Standard I.
POLITYKA
JAVA SOSNOWIEC ustanowiła i wprowadziła w życie „Politykę ochrony dzieci przed krzywdzeniem”.
- Dokument „Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem” został opracowany zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy– Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U.2023. poz. 1606).
- Zapoznano z nim pracowników LKS Unia Kosztowy.
- Rodzice/opiekunowie prawni oraz dzieci mogą się z nim zapoznać na stronie internetowej klubu oraz w wersji drukowanej na obiektach klubu w biurze przy ul Paderewskiego 4 w Mysłowicach – wersja pełna.
Standard II.
PRACOWNICY
JAVA SOSNOWIEC monitoruje, edukuje i angażuje swoich pracowników w celu zapobiegania krzywdzeniu dzieci.
- Każdy pracownik zapoznał się z „Polityką ochrony dzieci przed krzywdzeniem”
i wie jak reagować w przypadku zauważenia symptomów krzywdzenia. - Pracownicy są zatrudniani zgodnie z zasadami rekrutacji opisanymi w „Polityce ochrony dzieci…”
Standard III.
PROCEDURY
W JAVA SOSNOWIEC funkcjonują procedury zgłaszania podejrzenia oraz podejmowania interwencji w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dziecka Polityka ochrony dzieci obejmuje następujące zagadnienia:
- zasady zapewniające bezpieczne relacje między dziećmi a personelem, w szczególności zachowania niedozwolone wobec dzieci i młodzieży,
- procedury interwencji, które określają, jakie działania należy podjąć, jeśli pojawią się sygnały wskazujące na krzywdzenie dziecka lub na zagrożenie jego bezpieczeństwa ze strony osób obcych, członków rodziny lub personelu placówki,
- procedury i osoby odpowiedzialne do składania zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamiania sądu opiekuńczego,
- zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do Internetu,
- zasady ochrony wizerunku dzieci
- zasady rekrutacji pracowników
Standard IV.
MONITORING
JAVA SOSNOWIEC monitoruje i okresowo weryfikuje zgodność prowadzonych działań z przyjętymi standardami ochrony dzieci.
- Przyjęte Standardy i „Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem” są monitorowane i oceniane – przynajmniej raz na dwa lata.
- Wyznaczona jest osoba odpowiedzialna za monitoring i weryfikację standardów w placówce.